it's all about the hair

jag kom precis på hur knäpp min unge såg utan när han var lite mindre och nästan inte hade nåt hår. flintisungar är rätt fula faktiskt. när han föddes var han helt svart på skallen sen tappade han håret och nu är det tillbaks men istället är han blond. tur för honom att han fick tokblå jättefina ögon. det är dom som gör honom så jäkla söt.
under förlossningen blev jag helt nojjig på hårfärgen, när huvudet hade tryckts ut lite så gapade jag till barnmorskan "har han hår har han hår, vilken färg?" och så skulle jag prompt känna på huvudet mellan mina ben också för jag ville veta om håret gick att dra i, alltså om det var mycket hår. även under graviditeten så brukade jag fundera på vilken färg på håret mitt barn skulle få. det var min graviditetsnojja. andra luktar i soppnedskast (jag har faktiskt hört om såna) och jag hakar upp mig på hårfärger. såere.

Kommentarer
Postat av: Bela

Haha förlåt men det låter faktiskt ut något roligt.

Postat av: sandra

ännu roligare är att när jag skulle känna på huvudet så harklar sig barnmorskan och säger "nej sandra, det är är du". alltså hade jag lagt handen på min ena blygdläpp, inte på evans huvud.

2007-04-14 @ 12:05:53
Postat av: lotta

hahaha. speciellt på din egna kommentar här =0P
men hade du inga lustiga graviditetshyss för dig? slicka på murbruk eller nåt? ;0)

2007-04-14 @ 12:35:14
URL: http://elvin.blogg.se
Postat av: Bela

HAHAHA. Jag vet inte vad jag ska säga riktigt. Det här blir bara roligare och roligare.

När jag var gravid för sisådär 5år sen (avbröts i vecka 9 eller nått sånt) så spydde jag som fan. Mådde konstant illa. Det enda jag ville äta var skolans fiskpinnar. Jag låg uppe på nätterna och svettades och längtade efter skolans vattniga smaklösa fiskpinnar. Jag undrar hur fan det hade gått om jag hade fortsatt graviditeten, jag hade nog betett mig som hormonmonster nr.1 och behövts låsas in.

2007-04-14 @ 16:00:02
URL: http://bela.blogg.se
Postat av: sandra

skolans fiskpinnar! haha.
jag var nog rätt snäll när jag var gravid, även om jag bossade en del. jag klagade bara väldigt väldigt mycket. men sen så var ju mitten av graviditeten jävligt jobbig också med värk och kramper och sådär.
lotta! murbruk brukar jag ju slicka på så det är ju inget kontigt =)

2007-04-14 @ 18:47:57
Postat av: Sonja

hahah! när fia hade börjat pressats ut ur mitt skrev sa sköterskan åt mig att känna efter, och så kände jag något mjukt och väldigt hårigt där emellan. Det var asäckligt, drog undan handen direkt :)
jag var säker på att min unge skulle födas med massa hår. jag hade aldrig tänkt nåt annat liksom. Hon föddes med jättemörkt hår, och helt plötsligt blev håret mycket ljusare så det blev utväxt. var faktiskt jättemånga som frågade om vi färgat håret på henne... normalt att färga håret på en halvårsbäbis :)

2007-04-15 @ 16:14:07
URL: http://burriburr.wordpress.com
Postat av: sandra

ja det var mjukt och hårigt mellan mina ben också, det var liksom äckligt fast häftigt. sen att mina blygdläppar var helt sjukt svullna var fan det äckligaste av allt.
tänk att du ska få svullna till igen om bara några månader sonja!

2007-04-16 @ 08:22:20
URL: http://ollikk.blogg.se
Postat av: Sonja

sköterskan ville att jag skulle känna för att jag liksom skulle bli peppad och få extra krafter att krysta. men att känna sina blygdläppar slitas isär var nog bevis nog för min del att nåt var på väg ut där! mina blygdläppar va spända tror jag. sen vågade jag inte känna på dom på typ två månader efter förlossningen!

2007-04-16 @ 23:27:59
URL: http://burriburr.wordpress.com
Postat av: sandra

ja jag vet, inte jag heller, vågade knappt tvätta mig mellan benen.

2007-04-17 @ 17:16:41
URL: http://ollikk.blogg.se
Postat av: Sonja

ja när jag torkade där så klapptorkade jag väldigt försiktigt, som en fin dam gör med servetten på munnen fastän hon inte ens har nåt spill där!

2007-04-19 @ 00:50:20
URL: http://burriburr.wordpress.com
Postat av: sandra

jag med! haha.

2007-04-19 @ 16:00:23
URL: http://ollikk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback