det ser ut att bli regn

nä vet ni vad. det kunde inte tas något blod från mig eftersom mina blodkärl var för tunna. så nån blodgivare kunde jag inte bli vilket kändes som en jättestor besvikelse. nu måste jag komma på nåt annat generöst att göra. typ sälja mina ägg? haha, närå. hon på sjukan sa dock att jag skulle komma tillbaka om några år och testa igen. så det ska jag. jag har alltid velat ge blod men har alltid vägt för lite (man måste väga minst femtio) och sen blev jag gravid och så måste man vänta nio månader efter att barnet fötts, vilket jag nu gjorde.

han blir ju faktiskt tio månader imorgon! och idag hemma hos anna tog han några mesiga små steg. min toker.

snart kommer lillasyster hit och jag behöver tvätta håret.

Kommentarer
Postat av: lotta

nej, inte ska du kalla honom för mesig ;0)
snart struttar han nog runt och du får svårt att hålla reda på honom =0) hehe

Postat av: Bela

Skumt att du inte fick bli blodgivare, du får lov att feta upp dig lite ;). Eller bli kille och sälja din sperma. Eller nått.

Gaaah. Evan verkar växa fortfort... Det dröjer inte länge så springer han om mig (med min urusla kondis)... Haha.

Hm, kan du inte ge blod eller sälja sperma eller ägg så kanske du kan bli fadder?

2007-01-10 @ 13:02:13
URL: http://bela.blogg.se
Postat av: sandra

bela. ja, jag borde bli fadder men jag skyller på dålig ekonomi. eller ostadig rättare sagt. det är ju gratis att ge blod. men om jag slutar röka så tjänar vi (jag och linus tillsammans) ju nära sexhundra spänn. då kan jag/vi ha två fadderbarn.
fast jag lägger ALLTID pengar i röda korsets bössor! det är ju alltid nåt. hm.

2007-01-10 @ 17:08:16
URL: http://ollikk.blogg.se
Postat av: Bela

Haha alltid nått.
Förut brukade jag ALLTID skänka mina avdankade kläder till röda korset (för att mormor var en sån som hade hand om sånt)... Dock vet jag inte om det känns så mycket att man har hjälpt någon, snarare är det dom stackars fattiga barnen som gjort mig en tjänst som tagit emot dom haha.

2007-01-12 @ 13:48:25
URL: http://bela.blogg.se
Postat av: Sonja

Jag har också tänkt ge blod, men nu måste jag ju vänta plus att jag måste vänta tills jag ammat klart, för ammande ska inte heller ge blod har jag för mig! Så kan det gå :)

Å va duktig han är! Evan alltså! :)

2007-01-23 @ 12:53:37
URL: http://burriburr.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback